Gedung Buku Online Terbesar Malaysia

 

Tuesday
Jul 25th
Novel UmumarrowKaryaseniarrowKS Suami Aku Ustaz

KS Suami Aku Ustaz


KS Suami Aku Ustaz
Click here to enlarge
RM 22.00
PDF Save page as PDF
Print Print this page
E-mail Email to a Friend

Product SKU: 978-967-0246-20-8


Product: KS Suami Aku Ustaz

Tajuk : Suami Aku Ustaz
Pengarang : Hannah Dhaniyah
Penerbit : Penerbit Karyaseni
ISBN : 978-967-0246-20-8
Status Stok : ADA

Alisa bukanlah anak gadis yang nakal mana pun. Tapi bila mak dengan ayah sudah mula tidak percayakan diri dia, apa lagi yang dia boleh buat?

“Kami nak satukan kamu dengan Hafiz sebelum kami bertolak ke Mekah.”

Yang menjadi masalah buat Alisa apabila ‘TIDAK’ bukan salah satu pilihan jawapan yang dia ada. Dan dia pula tidaklah pernah terfikir hendak melarikan diri daripada keluarga. Senakal-nakal Alisa, kasih sayang mak dengan ayah masih mampu membuatkan dia mengikut kata mereka. Tapi macam mana pula dengan cita-cita dia?

“Dia itulah ustaz di sekolah aku. Ustaz yang popular pula tu sebab masih belum berpunya. Hendak dikatakan handsome, semestinya tidak. Pada aku, dia bukanlah tergolong di dalam lelaki idaman aku. Tetapi, kalau sudah ramai yang mahu mengisi borang untuk masuk ‘Kelab Peminat Ustaz Hafiz’ sekiranya kelab itu wujud, mestilah dia tu ada rupa, ya tak? Aduh! Tidak fasal-fasal dia menjadi kepunyaan aku pula.”

Macam mana agaknya apabila Alisa yang berperangai gila-gila terpaksa hidup dengan Hafiz yang hidupnya skema? Tapi skema ke Hafiz kalau perangainya suka menyakat Alisa sejak lahir sehinggalah besar?

“Cuma aku harap, kahwin ni bukan bermakna hidup aku berakhir. Well, kau tahulah kan. Cita-cita aku ni tinggi. Pada aku umur baya kita ni sebenarnya hidup kita baru bermula. Mana nak belajar, nak kerja. Aku harap, everything is going to be well.”

Alisa. Cita-citanya setinggi langit, cintanya masih belum pernah berputik. Akan wujudkah cinta buat si suami dan bertahankah jodoh mereka berdua? Perlukah salah seorang berkorban hanya untuk membuatkan cita-citanya kesampaian?


Ask a question about this product


There are yet no reviews for this product.
Please log in to write a review.

Laman Utama Kedai-Buku Novel Umum Karyaseni KS Suami Aku Ustaz

Pilihan Penerbit ikut Kategori



Kategori Buku

Majalah
Al-Ustaz (2)
Haluan (1)
Sinergi (1)
Pengetahuan Am
Sejarah & Budaya (3)
Tokoh Negara (5)
Tokoh Dunia (1)
Perundangan Negara (1)
Novel Umum
Alaf 21 (35)
Ameen Books (4)
Buku Prima (33)
Creative Enterprise (5)
Fajar Pakeer (12)
Galeri Ilmu (8)
Idea Kreatif (1)
Intens Idea (1)
Jemari Seni Sdn Bhd (53)
Kaki Novel (59)
KarnaDya (3)
Karyaseni (101)
NB Kara (4)
PTS (35)
Koleksi Karya HAMKA (10)
Penulisan2u (36)
Anaasa Publication (17)
Cute Kreatif (6)
Dubook Press (10)
SR Publication (1)
Telaga Biru (9)
Lain-Lain Penerbit (17)
Novel Islami (8)
Novel Inggeris (0)
Novel Sains & Fantasi (4)
Novel Seram / Thriller (3)
Novel Sejarah Tempatan (6)
Novel Sejarah Islam (33)
Novel Ketenteraan (0)
Cerpen, Puisi, Komik, Grafik
Cerpen (3)
Puisi (0)
Komik & Grafik (11)
Remaja
Umum (14)
Panduan & Motivasi (2)
PTS (23)
KarnaDya (2)
Novel Remaja (1)
Siri Lela Zehan (3)
Kanak-Kanak
Umum (5)
Buku Aktiviti (1)
Belajar Membaca (1)
Flashcards (0)
Jawi, Arab, Quran (2)
Siri Islami (30)
Siri PTS (21)
Siri Ana Solehah (0)
Siri Pengembaraan Akif (0)
Islam
Umum (35)
Akidah & Kepercayaan (9)
Solat (13)
Puasa (7)
Haji & Umrah (13)
Quran & Hadis (13)
Biografi (7)
Dakwah (14)
Isu Semasa, Politik & Sejarah (35)
Nabi & Rasul (13)
Doa & Amalan (30)
Akhir Zaman (5)
Soal-Jawab (17)
Travelog (11)
Tarbiyah & Motivasi Diri (65)
Kewangan & Perundangan Islam (4)
Kekeluargaan
Wanita & Ibu (24)
Cinta & Perkahwinan (58)
Didik Anak (27)
Bakal Ibu (14)
Resepi & Makanan
Kompilasi Negeri & Bangsa (20)
Nasi & Lauk-Pauk (31)
Roti, Kek & Biskut (8)
Manisan & Kuih-Muih (9)
Recipes (English) (3)
Western (3)
Aneka (18)
Kanak-Kanak (0)
Dekorasi (1)
Sarapan (0)
Buahan & Jus (0)
Kompilasi Chef (3)
Pelbagai Mi (2)
Perayaan & Sambutan (6)
Kesihatan (1)
Hobi & Kemahiran
Gubahan & Hantaran (1)
Jahitan & Sulaman (1)
Fesyen (4)
Tumbuhan & Hiasan Laman (2)
Haiwan (1)
Seni Kreatif (0)
Music (0)
Sudoku (0)
Fotografi (5)
Buat Sendiri (DIY) (0)
Bisnes & Pengurusan
Usahawan (7)
Mula Bisnes (2)
Bisnes Konventional (7)
Internet Bisnes (11)
Jualan & Pemasaran (12)
Hartanah & Saham (6)
Motivasi Usahawan (12)
Kepimpinan (3)
Operasi & Pengurusan (0)
Pembangunan Kerjaya (6)
Pelaburan & Kewangan (7)
English Books (8)
Panduan
Umum (9)
English (5)
Kesihatan & Kecantikan (5)
Urus Masa (2)
Internet (0)
Kerjaya (4)
Urus Wang (17)
Penulisan, Penerbitan & Percetakan (3)
Motivasi
Umum (32)
Inggeris (1)
Pelajar (6)
Sekolah
Tahun 1
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (0)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (0)
Bahasa Arab (0)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tahun 2
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (1)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (0)
Bahasa Arab (0)
Tahun 3
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Arab (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (0)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (1)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tahun 4
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (0)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (2)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tahun 5
Bahasa Malaysia (2)
Bahasa Inggeris (2)
Matematik (0)
Sains (1)
Bahasa Arab (0)
Pendidikan Islam (2)
Pelajaran Jawi (0)
Lain-lain Matapelajaran (3)
Tahun 6
Bahasa Malaysia (1)
Bahasa Inggeris (3)
Matematik (0)
Sains (2)
Pendidikan Islam (1)
Pelajaran Jawi (3)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tadika / Pra-Sekolah (3)
UPSR (1)
Tingkatan 1 (1)
Tingkatan 2 (0)
PMR (4)
SPM (1)
Pendidikan
Pendidikan Khas (0)
Kaunseling (0)
Bahasa dan Linguistik (1)
Pedagogi (0)
Prasekolah (0)
Cerita & Motivasi Guru (1)
Pengurusan Sekolah (0)
Panduan Aktiviti (1)
Penerbit Universiti
Umum (24)
Sains (6)
Kejuruteraan (4)
Alam Sekitar (8)
Islam (2)
Bahasa & Sastera (5)
Seni & Budaya (4)
Senibina (4)
Pendidikan (1)
Kesihatan & Perubatan (5)
Pengurusan (5)
Kamus & Bahasa
Bahasa Malaysia (0)
English (1)
Dwibahasa (1)
Peribahasa (0)
Simpulan Bahasa & Lain-lain (0)
Bahasa Arab (0)
Lain-lain Kamus (1)
Matematik (0)
Bahasa Indonesia
Al-Quran (3)
Pendidikan, Falsafah, Psikologi (1)
Novel (4)
Dakwah & Harakah (6)
Motivasi (5)
Wanita & Keluarga (3)
Ibadah (3)
Kematian & Akhir Zaman (5)
Buku-buku PROMOSI! Diskaun 20-70% (36)
KS Suami Aku Ustaz
VirtueMart
Your Cart is currently empty.


Follow us on Twitter