Laman Utama Kedai-Buku Novel Umum Karyaseni KS Si Baju Kurung Kasut Kanvas

Gedung Buku Online Terbesar Malaysia

 

Tuesday
Jul 25th
Novel UmumarrowKaryaseniarrowKS Si Baju Kurung Kasut Kanvas

KS Si Baju Kurung Kasut Kanvas


KS Si Baju Kurung Kasut Kanvas
Click here to enlarge
RM 23.00
PDF Save page as PDF
Print Print this page
E-mail Email to a Friend

Product SKU: 978-967-4690-33-5


Product: KS Si Baju Kurung Kasut Kanvas

Tajuk : Si Baju Kurung Kasut Kanvas
Pengarang : Umi Nadzimah
Penerbit : Penerbit Karyaseni
ISBN : 978-967-4690-33-5
Status Stok : ADA

Kata emaknya, Cik Pah, Suria Rihana tak pandai melawa, sebab itu tak ada lelaki mahu mendekat. Dia cuma tahu pakai baju kurung, baju kurung dan baju kurung. Mahu runtuh langit kalau dapat tengok dia pakai skirt labuh macam anak-anak dara zaman sekarang. Lagi satu,dia tak reti pakai kasut gegirl, yang dia tahu hanyalah kasut kanvas tapak rata tu. Pergilah mana pun, fesyen dia itu, itulah juga. Buruk sangatkah berpenampilan begitu? Emak dia dan sepupunya, merangkap anak saudara kesayangan Cik Pah a.k.a musuh ketatnya selalu menghina pemakaiannya. Emak mentua dan bakal suami tak jadinya pun sama. Malah calon-calon menantu pilihan emaknya juga memandang dia sebelah mata. Sebab itulah emak dia sering menyalahkan Suria. Emak susah dapat menantu sebab Suria tak pandai bergaya. Tiada lelaki yang berkenan! Pada suatu petang yang sedih, dia telah ditakdirkan berjumpa dengan seorang pak cik sado yang tinggi kualitinya. Zaman sekarang susah nak jumpa mamat-mamat yang boleh bergantung harap. Yang dia jumpa sebelum ini semuanya hampas-hampas belaka. Persoalannya, nak ke pak cik berkualiti tu pada dia?Ada ke lelaki yang tidak pandang rupa paras si bakal isteri? Dia tidak cantik, pakai pun sempoi giler...

“Nak buat apa lawa?” - Gary Rahman

Suria membulatkan mata. Lelaki ini lagi mau tanya nak buat apa lawa? Bukankah dia sendiri pun nak cari isteri yang cantik, bergaya, vouge?

“Kalau awak nak tahu kebanyakan isteri yang diceraikan suami-suami kat Malaysia ni lawa-lawa tau! Jadi, apa jaminannya lawa tu boleh buat orang bahagia?” - Gary Rahman

Suria mencebir. Banyaklah cakap! Sendiri pun hampir mereput tak kahwin-kahwin sebab nak pilih perempuan lawa-lawa. Kata tak perlu cantik, lawa, seksi bagai. Tapi yang hadiahkan orang kasut tinggi melangit dan gincu bibir warna merah jambu tu apa kes? Apa tujuannya?

Bagaimanakah pengakhiran kisah cinta dan konflik kekeluargaan si gadis sempoi berbaju kurung berkasut kanvas yang berjiwa cekal ini? Bacalah naskhah ini dari muka surat pertama sehingga perkataan tamat untuk cari jawapannya...


Ask a question about this product


There are yet no reviews for this product.
Please log in to write a review.

Laman Utama Kedai-Buku Novel Umum Karyaseni KS Si Baju Kurung Kasut Kanvas

Pilihan Penerbit ikut Kategori



Kategori Buku

Majalah
Al-Ustaz (2)
Haluan (1)
Sinergi (1)
Pengetahuan Am
Sejarah & Budaya (3)
Tokoh Negara (5)
Tokoh Dunia (1)
Perundangan Negara (1)
Novel Umum
Alaf 21 (35)
Ameen Books (4)
Buku Prima (33)
Creative Enterprise (5)
Fajar Pakeer (12)
Galeri Ilmu (8)
Idea Kreatif (1)
Intens Idea (1)
Jemari Seni Sdn Bhd (53)
Kaki Novel (59)
KarnaDya (3)
Karyaseni (101)
NB Kara (4)
PTS (35)
Koleksi Karya HAMKA (10)
Penulisan2u (36)
Anaasa Publication (17)
Cute Kreatif (6)
Dubook Press (10)
SR Publication (1)
Telaga Biru (9)
Lain-Lain Penerbit (17)
Novel Islami (8)
Novel Inggeris (0)
Novel Sains & Fantasi (4)
Novel Seram / Thriller (3)
Novel Sejarah Tempatan (6)
Novel Sejarah Islam (33)
Novel Ketenteraan (0)
Cerpen, Puisi, Komik, Grafik
Cerpen (3)
Puisi (0)
Komik & Grafik (11)
Remaja
Umum (14)
Panduan & Motivasi (2)
PTS (23)
KarnaDya (2)
Novel Remaja (1)
Siri Lela Zehan (3)
Kanak-Kanak
Umum (5)
Buku Aktiviti (1)
Belajar Membaca (1)
Flashcards (0)
Jawi, Arab, Quran (2)
Siri Islami (30)
Siri PTS (21)
Siri Ana Solehah (0)
Siri Pengembaraan Akif (0)
Islam
Umum (35)
Akidah & Kepercayaan (9)
Solat (13)
Puasa (7)
Haji & Umrah (13)
Quran & Hadis (13)
Biografi (7)
Dakwah (14)
Isu Semasa, Politik & Sejarah (35)
Nabi & Rasul (13)
Doa & Amalan (30)
Akhir Zaman (5)
Soal-Jawab (17)
Travelog (11)
Tarbiyah & Motivasi Diri (65)
Kewangan & Perundangan Islam (4)
Kekeluargaan
Wanita & Ibu (24)
Cinta & Perkahwinan (58)
Didik Anak (27)
Bakal Ibu (14)
Resepi & Makanan
Kompilasi Negeri & Bangsa (20)
Nasi & Lauk-Pauk (31)
Roti, Kek & Biskut (8)
Manisan & Kuih-Muih (9)
Recipes (English) (3)
Western (3)
Aneka (18)
Kanak-Kanak (0)
Dekorasi (1)
Sarapan (0)
Buahan & Jus (0)
Kompilasi Chef (3)
Pelbagai Mi (2)
Perayaan & Sambutan (6)
Kesihatan (1)
Hobi & Kemahiran
Gubahan & Hantaran (1)
Jahitan & Sulaman (1)
Fesyen (4)
Tumbuhan & Hiasan Laman (2)
Haiwan (1)
Seni Kreatif (0)
Music (0)
Sudoku (0)
Fotografi (5)
Buat Sendiri (DIY) (0)
Bisnes & Pengurusan
Usahawan (7)
Mula Bisnes (2)
Bisnes Konventional (7)
Internet Bisnes (11)
Jualan & Pemasaran (12)
Hartanah & Saham (6)
Motivasi Usahawan (12)
Kepimpinan (3)
Operasi & Pengurusan (0)
Pembangunan Kerjaya (6)
Pelaburan & Kewangan (7)
English Books (8)
Panduan
Umum (9)
English (5)
Kesihatan & Kecantikan (5)
Urus Masa (2)
Internet (0)
Kerjaya (4)
Urus Wang (17)
Penulisan, Penerbitan & Percetakan (3)
Motivasi
Umum (32)
Inggeris (1)
Pelajar (6)
Sekolah
Tahun 1
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (0)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (0)
Bahasa Arab (0)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tahun 2
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (1)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (0)
Bahasa Arab (0)
Tahun 3
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Arab (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (0)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (1)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tahun 4
Bahasa Malaysia (0)
Bahasa Inggeris (0)
Matematik (0)
Sains (0)
Pendidikan Islam (0)
Pelajaran Jawi (2)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tahun 5
Bahasa Malaysia (2)
Bahasa Inggeris (2)
Matematik (0)
Sains (1)
Bahasa Arab (0)
Pendidikan Islam (2)
Pelajaran Jawi (0)
Lain-lain Matapelajaran (3)
Tahun 6
Bahasa Malaysia (1)
Bahasa Inggeris (3)
Matematik (0)
Sains (2)
Pendidikan Islam (1)
Pelajaran Jawi (3)
Lain-lain Matapelajaran (0)
Tadika / Pra-Sekolah (3)
UPSR (1)
Tingkatan 1 (1)
Tingkatan 2 (0)
PMR (4)
SPM (1)
Pendidikan
Pendidikan Khas (0)
Kaunseling (0)
Bahasa dan Linguistik (1)
Pedagogi (0)
Prasekolah (0)
Cerita & Motivasi Guru (1)
Pengurusan Sekolah (0)
Panduan Aktiviti (1)
Penerbit Universiti
Umum (24)
Sains (6)
Kejuruteraan (4)
Alam Sekitar (8)
Islam (2)
Bahasa & Sastera (5)
Seni & Budaya (4)
Senibina (4)
Pendidikan (1)
Kesihatan & Perubatan (5)
Pengurusan (5)
Kamus & Bahasa
Bahasa Malaysia (0)
English (1)
Dwibahasa (1)
Peribahasa (0)
Simpulan Bahasa & Lain-lain (0)
Bahasa Arab (0)
Lain-lain Kamus (1)
Matematik (0)
Bahasa Indonesia
Al-Quran (3)
Pendidikan, Falsafah, Psikologi (1)
Novel (4)
Dakwah & Harakah (6)
Motivasi (5)
Wanita & Keluarga (3)
Ibadah (3)
Kematian & Akhir Zaman (5)
Buku-buku PROMOSI! Diskaun 20-70% (36)
KS Si Baju Kurung Kasut Kanvas
VirtueMart
Your Cart is currently empty.


Follow us on Twitter